Jak jednoduše a objektivně hodnotit kvalitu POS materiálů?

Otázku z nadpisu slýchávám od té chvíle, kdy jsem začal jako markeťák vytvářet podpůrné materiály pro obchodní tým Nestlé před 19lety a slyším ji často i dnes. Naším cílem v marketingu je vytvořit kvalitní materiál, který chytne pozornost potenciálního zákazníka, jednoduše sdělí klíčovou zprávu a přesvědčí k nákupu. Jak tedy přistoupit k hodnocení naší komunikace…
Read more

Neuromarketing v praxi aneb účinná komunikace v místě prodeje.

Jak prakticky využít neuromarketingu ke zlepšení komunikace v obchodech? Pokusím se stručně nasdílete několik klíčových myšlenek ze školení pro pokročilé marketéry, které nese název Účinná komunikace v místě prodeje POSM II.. Toto školení navazuje na Základy účinné komunikace v místě prodeje POSM I.. Klasická ekonomická teorie předpokládá, že lidé činí svá rozhodnutí vědomě a umí je…
Read more

Virtuální realita pomáhá budovat prodejny a zlepšuje zákaznický zážitek

O nákupním zážitku posíleném pomocí nových technologií virtuální či rozšířené reality jsem se bavil s Pavlem Neumannem z Retail News, z čehož vznikl článek, který si můžete přečíst zde. https://archiv.press21.cz/retailnews/2021/11/index.html

Začíná nová éra kamenných obchodů

Když jsem před 18 lety začínal svou cestu k marketingové plnoletosti, slovo omnichannel neexistovalo, pracoval jsem se stolním počítačem a netrpělivě čekal, až mou pevnou linku nahradí modernější mobilní tlačítkový aparát. V našich strategiích, jak prodat více jsme se zaměřovali na cestu k nákupu začínající sledováním televze a končící nákupem produktu v kamenném obchodu. Nákupní…
Read more

Jak využít umělé inteligence ke zlepšování exekuce v místě prodeje?

Pokud prodáváte své výrobky v retailu nebo řídíte obchodní tým zodpovědný za exekuci, určitě si často kladete otázku, jak rychle, efektivně a přitom maximálně objektivně vyhodnocovat a zlepšovat vystavení či komunikaci vašich produktů v místě prodeje. Přesným, rychlým a cenově efektivním pomocníkem se dnes stává umělá inteligence (AI, artificial intelligence) pracující s analýzou obrazu (image…
Read more

Interiér jako nástroj prodeje

Může mít podoba interiéru vliv na komerční úspěch či neúspěch obchodu nebo restaurace? Dovolím si tvrdit, že ano! A proč?  Za většinou prodejů firmy stojí tzv. loajální zákazníci. Tito lidé získali pozitivní zkušenost nejen s výrobkem či poskytovanou službou, ale i obsluhou a prostředím, ve kterém se v době nákupu či spotřeby nacházeli.  Atraktivní a…
Read more

Pár postřehů ze školení

Sdílím několik zajímavostí ze školení Základy účinné komunikace v místě prodeje POSM I.. Jedna z věcí, která vzbudila nejvíc pozornosti na školení tvorby účinného POSM byl fakt, že náš mozek zprocesuje na 95% informací v režimu autopilota (systém 1). A právě kvalitní komunikace s tímto faktem pracuje a usnadňuje mozku rychlé zpracování informací včetně samotného…
Read more

Aktuální trendy top omnichannel obchodníků

Jedním z buzzwords marketingu posledních let je zaručeně „omnichannel“. Nejpíš toto slovo skloňujete v každodenní práci nebo se mu alespoň snažíte příjít na kloub stejně jako já. Nedávno se mi dostal do rukou report od Total Retail, který hodnotí aktualní trendy u top omnichannel obchodníků, kde lze přehledně vysledovat hlavní trendy poslední doby a díky…
Read more